torsdag 20 mars 2014

Ljus i tunneln

Habari gani!!!

Vi börjar må lite bättre nu... ett tag såg det riktigt mörkt ut för oss här, inget fungerade och både jag ( Linda ) och Rut var lite nedstämda. Vi tyckte att vi bara stod och trampade utan att något egentligen hände eller blev gjort. Att skriva uppsats i ett U-land må vara spännande men ack så krävande... Desto roligare är det att spela in videobloggen :)



Jag måste oxå få dela med mig av några fler vackra bilder av detta otroligt fascinerande berg, varje gång Kilimajarotoppen träder fram mellan molnen har den bytt utseende, men det är alltid lika vackert och så mäktigt!
Vi har också lärt oss att hitta lite bättre i staden nu, det tar cirka 45 min att gå ner till Moshi centrum så det har vi gjort för att hålla igång konditionen lite. Promenaden är även ett strålande tillfälle för oss att ta fina bilder och öva på vår swahili.
Hoppas allt är bra med er där hemma

Kram Linda


"Om du har tro som ett litet senapskorn kan du förflytta berg"
Lukas 17:6
Vårt fina lilla hus vid detta mäktiga berg!

I'm a Hiphoper, Yes I am!
På väg ner till stan



3 kommentarer:

  1. HONGERA! Mnaongea kiswahili vizuri sana! Jag hejar på er! Massor!

    SvaraRadera
  2. Jag är eran videobloggs största fan. Därför hoppas jag att ni kommer att hälsa till mig i erat nästa klipp.
    Löv från
    Erat största fan

    SvaraRadera
  3. Underbart att se er i videobloggen! :) Kämpa på, och hoppas att intervjuerna går bra och blir vad ni hoppas :) Kramar

    SvaraRadera